Domů MALBA Olejové barvy (446 produktů)
Zboží bylo přidáno do košíku
Advanced Search Loading

Olejové barvy - Strana 8

Olejové barvy<span class="PagePostfix"> - Strana 8</span>

Olejomalba je od 15. stolení považována za mistrovskou techniku a těší se velké oblibě i dnes. Olejové barvy jsou na bázi lněného oleje, který jim dává specifické vlastnosti: velmi dlouho zasychají, mají výrazné odstíny a jsou velice trvanlivé a světlostálé. Vybírat můžete z široké palety barev a zakoupíte je v menších tubách nebo větších plechovkách. Pro ředění vám poslouží terpentýnový olej nebo jiná média. Více v článku zde..

 Hodnocení kvality:   1-3 školní   3-6 studentská   6-9 umělecká   10 profesionální

Řadit: 
Zobrazeno 169 - 192 z celkových 446
Na stránku 
| 1 ... 6 8 10 ... 19 |
Petrolej pro olejové barvy Old Holland 1000ml

Petrolej pro olejové barvy Old Holland 1000ml

Výrobce: Old Holland

Dostupnost: Skladem

Cena: 777 Kč

Oblíbené ředidlo pro olejové barvy a čištění pomůcek. Snižuje intenzitu a konzistenci barvy, mírně urychluje schnutí. Petrolej = destilovaný minerální líh. Má minimální odér. Nabízíme ve velikostech...
Petrolej pro olejové barvy Old Holland 250ml

Petrolej pro olejové barvy Old Holland 250ml

Výrobce: Old Holland

Dostupnost: Skladem

Cena: 259 Kč

Oblíbené ředidlo pro olejové barvy a čištění pomůcek. Snižuje intenzitu a konzistenci barvy, mírně urychluje schnutí. Petrolej = destilovaný minerální líh. Má minimální odér. Nabízíme ve velikostech...
Podkladová olejová barva Wet 250ml – bílá

Podkladová olejová barva Wet 250ml – bílá

Výrobce: Renesans

Dostupnost: Skladem

Cena: 429 Kč

Podkladová tekutá olejová barva vhodná pro techniku "mokré do mokrého" (anglicky "wet on wet") často spojovanou s americkým umělcem jménem Bob Ross. Tato technika je populární hlavně pro její rychlost a...
Podkladový šeps silně savý Schmincke 500ml - 50512

Podkladový šeps silně savý Schmincke 500ml - 50512

Výrobce: Schmincke

Dostupnost: Skladem

Cena: 664 Kč

Podkladový sepš od německého výrobce Schmincke. Čistě bílý a poloprůhledný základní nátěr pro olejové, akrylové či temperové barvy se silnějším savým charakterem podobným křídovému šepsu....
Rafinovaný lněný olej Schmincke – různé velikosti

Rafinovaný lněný olej Schmincke – různé velikosti

Výrobce: Schmincke

Dostupnost: Skladem

Cena od: 235 Kč

Za studena lisovaný přírodní lněný olej nejvyšší kvality. Je základní složkou olejových barev a používá se také pro jejich ředění. Vyrábí německá značka Schmincke, která jej sama používá pro výrobu...
Rektifikovaný terpentýn Old Holland 1000ml

Rektifikovaný terpentýn Old Holland 1000ml

Výrobce: Old Holland

Dostupnost: 1-2 týdny

Cena: 849 Kč

Oblíbené ředidlo pro olejové barvy a čištění pomůcek. Snižuje intenzitu a konzistenci barvy, mírně urychluje schnutí. Vyrábí se z minerálního lihu. Má minimální odér. Nabízíme ve velikostech 250ml a...
Rektifikovaný terpentýn Old Holland 250ml

Rektifikovaný terpentýn Old Holland 250ml

Výrobce: Old Holland

Dostupnost: Skladem

Cena: 299 Kč

Oblíbené ředidlo pro olejové barvy a čištění pomůcek. Snižuje intenzitu a konzistenci barvy, mírně urychluje schnutí. Vyrábí se z minerálního lihu. Má minimální odér. Nabízíme ve velikostech 250ml a...
Rektifikovaný terpentýn Sennelier 250ml

Rektifikovaný terpentýn Sennelier 250ml

Výrobce: Sennelier

Dostupnost: Dočasně nedostupné

Cena: 279 Kč

Tradiční ředidlo pro olejové barvy vyrobené z čisté pryskyřice borovice. Vhodné pro počáteční fáze malby, tvorbu náčrtů ale i jednoduše obecnou práci s olejovými barvami.  Vysoká kvalita...
Retušovací lak pro olej Chelsea levandulový

Retušovací lak pro olej Chelsea levandulový

Výrobce: Chelsea

Dostupnost: Skladem

Cena od: 490 Kč

Závěrečný retušovací lak archívní kvality pro šetrné uchování olejomaleb. Malbu chrání před světlem, prachem a dalšími vnějšími vlivy. Mimo damarové pryskyřice a dalších základních složek obsahuje také...
Rychleschnoucí medium pro olej Old Holland 1000ml

Rychleschnoucí medium pro olej Old Holland 1000ml

Výrobce: Old Holland

Dostupnost: Skladem

Cena: 1 144 Kč

Tekuté médium střední viskozity vhodné pro ředění olejových barev. Ve svém složení kombinuje lněný olej, terpentýn a white spirit. Upravuje konzistenci barvy a urychluje dobu jejího schnutí. Snižuje lesk....
Rychleschnoucí medium pro olej Old Holland 250ml

Rychleschnoucí medium pro olej Old Holland 250ml

Výrobce: Old Holland

Dostupnost: Skladem

Cena: 349 Kč

Tekuté médium střední viskozity vhodné pro ředění olejových barev. Ve svém složení kombinuje lněný olej, terpentýn a white spirit. Upravuje konzistenci barvy a urychluje dobu jejího schnutí. Snižuje lesk....
Rychleschnoucí medium pro olejové barvy – různé velikosti

Rychleschnoucí medium pro olejové barvy – různé velikosti

Výrobce: Schmincke

Dostupnost: Skladem

Cena od: 272 Kč

Medium Rapid pro urychlení schnutí olejových barev. Zejména se doporučuje pro techniku "alla prima", transparentní malování a také pro nanášení vrchních barevných vrstev na již zaschlé vrstvy malby;...
Podzimní výprodej
Sada olejových barev Lefranc 12x10ml

Sada olejových barev Lefranc 12x10ml

Výrobce: Lefranc & Bourgeois

Dostupnost: Skladem
Sleva: 15,0 %

Cena: 356 Kč

Mistrovské olejové barvy Lefranc fine od francouzské firmy Lefranc & Bourgeois s dlouhou tradicí obsahují kvalitní, jemně mleté pigmenty, které zaručují výbornou brilanci a světlostálost. Harmonická a...
Sada olejových barev Lefranc fine 8x20ml

Sada olejových barev Lefranc fine 8x20ml

Výrobce: Lefranc & Bourgeois

Dostupnost: Skladem

Cena: 1 024 Kč

Mistrovské olejové barvy Lefranc Fine od francouzské firmy Lefranc & Bourgeois s dlouhou tradicí obsahují kvalitní, jemně mleté pigmenty, které zaručují výbornou brilanci a světlostálost. Barvy jsou...
Sada olejových barev Lefranc Fine oil 10x40ml dřevěná kazeta

Sada olejových barev Lefranc Fine oil 10x40ml dřevěná kazeta

Výrobce: Lefranc & Bourgeois

Dostupnost: Skladem

Cena: 1 979 Kč

Mistrovské olejové barvy Lefranc fine od francouzské firmy Lefranc & Bourgeois s dlouhou tradicí obsahují kvalitní, jemně mleté pigmenty, které zaručují výbornou brilanci a světlostálost. Harmonická a...
Sada olejových barev Lefranc Fine oil 12x20ml

Sada olejových barev Lefranc Fine oil 12x20ml

Výrobce: Lefranc & Bourgeois

Dostupnost: Skladem

Cena: 839 Kč

Mistrovské olejové barvy Lefranc fine od francouzské firmy Lefranc & Bourgeois s dlouhou tradicí obsahují kvalitní, jemně mleté pigmenty, které zaručují výbornou brilanci a světlostálost. Harmonická a...
Sada olejových barev Lefranc Fine oil Discovery box

Sada olejových barev Lefranc Fine oil Discovery box

Výrobce: Lefranc & Bourgeois

Dostupnost: Skladem

Cena: 2 999 Kč

Mistrovské olejové barvy Lefranc extra-fine od francouzské firmy Lefranc & Bourgeois s dlouhou tradicí obsahují kvalitní, jemně mleté pigmenty, které zaručují výbornou brilanci a světlostálost....
Podzimní výprodej
Sada olejových barev Maimeri 9x60ml

Sada olejových barev Maimeri 9x60ml

Výrobce: Maimeri

Dostupnost: Skladem
Sleva: 20,0 %

Cena: 1 023 Kč

Olejové barvy střední až vyšší střední kvality při rozumné ceně. Vyrábí italská značka Maimeri. Sada 9 základních odstínů. Nenalezli jste zde odpověď na to co Vás k tomuto produktu zajímá? Neváhejte...
Sada olejových barev Old Holland 10x18ml Standard set

Sada olejových barev Old Holland 10x18ml Standard set

Výrobce: Old Holland

Dostupnost: Skladem

Cena: 1 999 Kč

Historie olejových barev Old Holland sahá do roku 1664, období kdy v Nizozemí rozkvétalo umění obecně a s tím také výroba barev. Společnost tehdy založila skupina umělců při Akademii umění v Haagu....
Sada olejových barev Old Holland 10x40ml Landscape set

Sada olejových barev Old Holland 10x40ml Landscape set

Výrobce: Old Holland

Dostupnost: Skladem

Cena: 3 499 Kč

Historie olejových barev Old Holland sahá do roku 1664, období kdy v Nizozemí rozkvétalo umění obecně a s tím také výroba barev. Společnost tehdy založila skupina umělců při Akademii umění v Haagu....
Sada olejových barev Old Holland 10x40ml Pastel set

Sada olejových barev Old Holland 10x40ml Pastel set

Výrobce: Old Holland

Dostupnost: Skladem

Cena: 3 499 Kč

Historie olejových barev Old Holland sahá do roku 1664, období kdy v Nizozemí rozkvétalo umění obecně a s tím také výroba barev. Společnost tehdy založila skupina umělců při Akademii umění v Haagu....
Sada olejových barev Old Holland 10x40ml Portrait set

Sada olejových barev Old Holland 10x40ml Portrait set

Výrobce: Old Holland

Dostupnost: Skladem

Cena: 3 499 Kč

Historie olejových barev Old Holland sahá do roku 1664, období kdy v Nizozemí rozkvétalo umění obecně a s tím také výroba barev. Společnost tehdy založila skupina umělců při Akademii umění v Haagu....
Sada olejových barev Old Holland 10x40ml Standard set

Sada olejových barev Old Holland 10x40ml Standard set

Výrobce: Old Holland

Dostupnost: Skladem

Cena: 3 499 Kč

Historie olejových barev Old Holland sahá do roku 1664, období kdy v Nizozemí rozkvétalo umění obecně a s tím také výroba barev. Společnost tehdy založila skupina umělců při Akademii umění v Haagu....
Doprava zdarma
Sada olejových barev Old Holland kufřík 15x18ml s příslušenstvím

Sada olejových barev Old Holland kufřík 15x18ml s příslušenstvím

Výrobce: Old Holland

Dostupnost: Skladem

Cena: 6 990 Kč

Historie olejových barev Old Holland sahá do roku 1664, období kdy v Nizozemí rozkvétalo umění obecně a s tím také výroba barev. Společnost tehdy založila skupina umělců při Akademii umění v Haagu....
 
| 1 ... 6 8 10 ... 19 |

Jak malovat olejovými barvami

 

V 15. století se malba olejovými barvami stala jednoznačně nejpoužívanější technikou a nahradila tak z většiny malbu temperou. Ve 20. století jí začal směle konkurovat akryl pro svou jednoduchost a všestranost. Nicméně i dnes je olejomalba mezi umělci stále velmi oblíbená a zaujímá dál pozici královské mistrovské techniky. Hloubku, sytost a široké možnosti této pastózní barvy totiž zatím nic plně nenahradí. Začátečníci v malbě mají z olejových barev určitý respekt, není třeba se ale této techniky obávat. Naopak, olejové barvy svou kvalitou pomáhají umělci dosáhnout krásných výsledků a proto se neváhejte do toho pustit. V článku vám poradíme jak na to.

Co je to olejová barva

Olejové barvy se vyrábějí třením pigmentového prášku v oleji (nejčastěji lněném). Lněný olej má tendenci žloutnout, proto se k výrobě bílých a jiných světlých odstínů používají méně žloutnoucí oleje, jako je např. ořechový nebo saflorový. Vzhledem k jejich obsahu nelze olejové barvy ředit jednoduše vodou (ikdyž dnes už existují i média, která tuto vlastnost umožňují). K ředění slouží terpentýnový olej nebo už zmíněné jiné oleje. Každý pigment potřebuje pro žádanou konzistenci jiný objem oleje, např. alizarin nebo kraplak potřebují více, a proto jsou pak tyto barvy více transparentní.

Obsažené oleje dodávají barvě charakteristický vzhled a specifickou dobrou manipulovatelnost. Důkladně utřené pigmenty s oleji vytváří pasty, které jsou vizkózní a pružné. Výrobci do barev přidávají i různá plnidla a záhustky (např. německý výrobce Schmincke nabízí své profi barvy Mussini, které obsahují pryskyřici), a tak mají svůj vlastní speciální recept pro výrobu těch nejlépe použitelných olejových barev, který zůstává tajemstvím.

Olejové barvy relativně dlouho zasychají a proto je s nimi možno pracovat i nějaký čas po nanesení na plátno. Další vrstvu barev můžete nanášet přímo na starší vrstvy, není potřeba je nijak upravovat. Po zaschnutí barvy mírně ztmavnou, je nutno s tímto efektem dopředu počítat.

Po úplném zaschnutí barev je vhodné výslednou malbu zalakovat a ochránit ji tak před nečistotami a dodat ji celkový lesk. K tomu slouží damarové laky. Více se dočtete v kapitole níže - Média pro olejové barvy.

Varianty olejových barev

Olejové barvy jsou k dostání v tubách nebo větších plechovkách. Existuje také tuhá podoba - tzv. oil stickolejové tyčinky nebo pastely. V naší nabídce najdete např. od firmy Sennelier. Pokud s malbou začínáte, postačí vám studentská kvalita barev, např. od francouzského výrobce Pébéo, ukrajinského Rosa nebo čínského Phoenix. Barvy ve střední - umělecké kvalitě jsou velmi oblíbené od českého výrobce Umton, polského Renesans nebo Winsor & Newton. Pro náročné jsou tu např. profi barvy od německého výrobce Schmincke nebo holandského Old Holland.

Kompletní nabídku olejových barev najdete zde

Mohu si vyrobit vlastní olejovou barvu?

Ano, existují produkty, díky kterým si můžete zkusit vyrobit vlastní barvu. V naší nabídce najdete mnoho druhů i značek pigmentů, které smícháte s předem připravenou bázíNa skleněné desce rozetřete pomocí třecího běžce lžičku pigmentu a přimíchejte odpovídající množství báze. Důkladně spolu promíchejte, například špachtlí či lžičkou. Podle této směsi pak přidávejte buď pigment či bázi, než bude barva mít správnou konzistenci pro použití. Ideálních proporcí bylo dosaženo, pokud mají zaschlé tahy barvy hladký povrch a nedrolí se.

Techniky malby 

V zásadě rozlišujeme dva hlavní způsoby, kterými lze olejovými barvami malovat. A to alla prima (tzv. na jeden zátah) nebo ve vrstvách (čekáme na zaschnutí vrstvy a poté nanášíme další). Přičemž je třeba dodržovat určitá pravidla, aby nám malba nepraskala, tedy zejména je nutné dodržovat pravidlo mastnější na méně mastné. Technika alla prima vyžaduje rychlejší práci, malujeme během jednoho sezení nebo dokud nám obraz neuschne. Malbou alla prima se dá zachytit leccos od realistických portrétů, přes krajinky a využití najde i v zachycení spíše expresivních energických děl. Pro stejnou techniku můžeme znát označení mokré do mokrého nebo-li wet-on-wet, kterou proslavil umělec Bob Ross svými snovými krajinkami. Pro tuto techniku máme v nabídce tekutové podkladové barvy od firmy Renesans.  

Dále můžeme zmínit techniku impasto, tedy nanášení barvy v silné vrstvě, kdy tahy zůstávají jasně viditelné a vytvářejí texturovaný vzhled povrchu. Impasto se většinou používá spolu s technikou alla prima a více pro expresivní malbu. 

Velmi oblíbenou je dnes malba pomocí špachtlí. Kromě toho, že se špachtle používají na míchanání barev, mohou posloužit i místo štětce. V nabídce je mnoho tvarů a velikostí a z různých materiálů. Malba špachtlemi nevyžaduje tolik přesnost jako spíše umění práce s barvami a jejich správné vrstvení. 

Stějně jako v akrylu i v olejomalbě můžeme malovat technikou tupování a pointilismu. Pomůckou nám budou kulaté štětce nebo molitanové tupovací štětce. Pointilismus je mísení primárních barev vedle sebe tak, aby z odstupu vytvářely dojem sekundárních a dalších barev celého spektra. 

Zajímavou technikou je sgrafito neboli vyškrabování do vlhké olejové vrstvy obráceným koncem štětce, špachtlí nebo jakýmkoliv jiným ostrým nástrojem. 

Postup při malbě, podklady, štětce

Malovat můžeme na plátno, dřevo, sololit, karton, papír i jiné povrchy. Z praxe je však pro malování nejvhodnější plátno natažené na napínacím rámu, tzv. blindrámu.

Druh plátna může nemálo ovlivnit charakter malby. Hrubší lněná plátna se více hodí na expresivnější díla, zatímco ty méně hrubé jsou daleko příhodnější pro precizní jemné malby tenkými tahy. Nejjemnější bývají plátna syntetická, lehce hrubší je pak bavlna. Kdybychom chtěli materiál velice hrubý se silnou texturou, můžeme zvolit jutuV každém případě je důležité, aby bylo plátno ošetřeno šepsem, který chrání před prosáknutím oleje do podkladu. V nabídce najdete přímo olejový šeps, ale lze použít i šeps akrylový. Pokud se vám do napínání plátna nechce, můžete zakoupit plátna napnutá, která jsou od výrobce už našepsována. Nabídku všech pláten najdete zde

Další možností je malba na tvrdý podklad, jako je plátno na desce, sololitová deska, překližka nebo i sklo a mramor.

Našepsovaný podklad si dále můžeme nabarvit v jednom barevném tónu, tzv. imprimatura. Jedná se o tenkou transparentní vrstvu malby, přes kterou prosvítá případný předkres tužkou nebo uhlem. Imprimaturu si vytvoříme smícháním olejové běloby s danou barvou a zředíme terpentýnem. Často se používá imprimatura středního tónu, což nám zjednoduší později práci při docílení efektu průsvitu. 

Na míchání barev budeme potřebovat paletu, nejlépe dřevěnou, ze které půjde přebytečná barva dobře odstranit. Nabídku palet najdete zde

Kromě barev, médií, podkladu a paletky budeme ještě potřebovat vhodné štětce a špachtle. Na malbu olejem se dají použít jak štětce přírodní tak i syntetické. Dražší přírodní s jemnými štětinami, jakými jsou například štětce sobolí, bývají nejvhodnější na jemnou precizní malbu, málokterý syntetický vlas jejich kvalitu umí nahradit. Se štětinovými štětci lze zase naopak pracovat velmi energicky, hodí se při technice alla prima i proto, že s nimi můžeme pokládat větší plochy a silné vrstvy barvy. Měkké štětce se používají na nanášení lazur. Často se dají použít stejné štětce pro olejomalbu i akryl, naši nabídku najdete zde.

Pro udržení čistoty barvy je důležité, abychom štětec po každém použití důkladně vymyli anebo měli připravenou větší sadu čistých štětců, které budeme po ušpinění od barvy měnit a používat vždy jen jeden štětec pro jeden barevný odstín. Ze štětců nejdříve otřeme do hadříku přebytečnou barvu, vymyjeme v terpentýnu a nakonec v dlani nebo kalíšku s mýdlem nebo tekutým čističem na štětce. Mýdla na štětce najdete zde

Samotný postup malby, jak už bylo řečeno, musí dodržovat určitá pravidla. Pokud malujeme ve vrstvách, postupujeme od nejtenčích, ředěných pouze terpentýnem po silné s vysokým obsahem oleje. Tomuto pravidlu říkáme postupné přimašťování. Nikdy nemalujeme do nezaschnuté vrstvy. Tím zabráníme popraskání a loupání barvy. Je třeba mít na paměti, že barvy mají různou dobu schnutí. Obecně lze říct, že nejkratší dobu schnou zemité barvy (umbra, sienna, okr) a nejdéle kadmia (žluté, modré, červené) a běloba titanová. 

Po úplném zaschnutí, což může trvat i několik měsíců, malbu zakončíme závěrečným zalakováním. Lakovat můžeme klasickou cestou, tedy rozetřít tekutý lak plochým štětcem nebo dnes existují i varianty laků ve spreji, které jsou jednodušší na aplikaci. Lak musí být damarový nebo existují laky univerzální, které lze použít pro olejomalbu i akryl. 

Média pro olejové barvy

Médiem označujeme jak právě médium nosné a nebo dodatečné směsi, které se mohou skládat z oleje, terpentýnu nebo pryskyřičného laku. Jako nosič olejových barev se nejčastěji používá za studena lisovaný lněný olej. Lze koupit buď levnější rafinovaný nebo kvalitnější polymerovaný, který je méně tekutý, rychleji zasychá, výrazně méně žloutne a navíc si zachovává pružnost. 

Ořechovým nebo saflorovým nebo-li světlicovým olejem ředíme bílé pigmenty a makový je vhodný pro zpomalení schnutí barev. Olej makový se tedy nejčastěji používá při malbě alla prima, při které se nám velice hodí trocha času navíc.

Terpentýnový olej je základním médiem, které budete při olejomalbě určitě potřebovat. Používá se k ředění barev ale i k čištění štětců, špachtlí a palet. Terpentýnový olej má specifický zápach a je těkavý, to znamená, že i silně hořlavý. Pokud hledáme náhrady, můžeme se obrátit buď k terpentýnu bezzápachovému, který je pouze chemicky upraven, ale stále je těkavý a zdraví lehce škodlivý, ale postrádá charakteristický zápach. Vyrábí se i terpentýn pomerančový, který má pomerančovou vůni, zamezí tedy částečně nepříjemnému zápachu. Existují i různá eko ředítka, která jsou více či méně ekologicky a zdravotně nezávadná, avšak neodstraní barvu za štětců tak dobře jako klasický terpentýn. 

Protože olejomalba velmi dlouho schne, jsou často vyhledávanými médii sikativy a jiné urychlovače schnutí. Dobu schnutí můžeme naopak i prodloužit různými retardéry schnutí

Pro zvýšení hustoty barev lze použít impasta a strukturovací gely na bázi akrylové pryskyřice, což se hodí pro práci se špachtlí.

Novinkou jsou média, která změní vlastnosti olejových barev tak, aby se daly ředit vodou. Toto médium pro vodouředitelnost se smíchá s barvou rovnou na paletě a pak můžeme nejen ředit vrstvy malby, ale i čistit štětce a jiné pomůcky vodou. Případně dnes existují už i vodou ředitelné olejové barvy, které lze použít rovnou bez média. 

Mezi média se řadí i finální laky pro zalakování malby, v tekuté formě nebo ve spreji. Nejen že ochrání malbu před nečistotami, ale dodá ji i celkovou hloubkou a podpoří sytost barev. Na výběr jsou laky matné, lesklé nebo saténové (pololesklé). Lak si můžete i sami vyrobit smícháním damarové pryskyřice s terpentýnovým olejem. 

Mezi laky vyrobené rozpuštěním pryskyřice v lihu patří např. benátský terpentýn. Ten se používá zejména pro zvýšení lesku, tekutosti a pružnosti barev, ale jeho nevýhodou je tendence ke žloutnutí. Prodlužuje dobu schnutí. S pryskyřicemi je všeobecně problém, v 17. století se zjistilo, že po delší době oxidují a povrch malby kvůli tomu tmavne. S tímto jevem bojují restaurátoři dodnes.

Dalšími zajímavými médii je např. cold wax medium pro zvýšení konzistence nebo jako finální lak, glazing medium pro zvýšení elasticity barev a lesku a mnoho dalších, florentine pro čištění starých olejomaleb nebo grafické médium pro olejové barvy, díky kterému můžete z jakékoli olejové barvy vyrobit barvu pro grafický tisk. Pro kompletní nabídku médií přejděte na náš e-shop.

Doufáme, že jsme vám v tomto článku poskytli potřebné informace pro vaši práci a brzy se do této královské techniky pustíte. Její zvládnutí vyžaduje čas a trpělivost. Odměnou vám však budou krásná zářivá díla a příjemně strávený čas. Přejeme vám hodně štěstí při tvorbě.

Artikon 1996-2024 Cookies | Sunlight systems - tvorba e-shopů

Tato webová stránka používá cookies

Na těchto stránkách fungují cookies, které naše společnosti využívají. Jednotlivé typy cookies a jejich dobu zpracování naleznete popsané níže v tabulce. Zvolte prosím Vámi preferovanou variantu. Pokud byste nás potřebovali ohledně výkonu vašich práv v souvislosti se zpracováním cookies kontaktovat, obraťte se prosím na společnost, jejíž stránky procházíte, nebo na našeho Pověřence pro ochranu osobních údajů. Pokud si myslíte, že s osobními údaji nenakládáme, jak bychom měli, máte možnost podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů. Budeme však rádi, pokud se nejdříve obrátíte přímo na nás a budeme tak moct Váš požadavek obratem vyřešit.