Domů MALBA Akvarelové barvy Laky a média (75 produktů)
Zboží bylo přidáno do košíku
Advanced Search Loading

Laky a média pro akvarelové barvy - Strana 3

Akvarelové barvy se v poslední době těší narůstající oblibě a to i přes to, že tato technika nepatří zrovna mezi ty nejjednodušší. Jak už napovídá sám název, pracuje se hodně s vodou. Nanáší se ve slabých vrstvách, kdy se barva vsakuje do papíru a jednotlivé odstíny se navzájem mísí. Akvarelové barvy běžně najdete buď ve formě malých pánviček či tubiček. Maluje se na speciální akvarelový papír, který je schopen pojmout větší množství vody. Více v článku zde..

Řadit: 
Zobrazeno 49 - 72 z celkových 75
Na stránku 
Medium pro akvarel Schmincke Aqua Fix 60ml - 50701

Medium pro akvarel Schmincke Aqua Fix 60ml - 50701

Výrobce: Schmincke

Dostupnost: Skladem

Cena: 272 Kč

Médium pro zvýšení voděodolnosti akvarelových barev. Používá se zejména při nanášení více vrstev malby v kratší době po sobě - u dalších vrstev může docházet k opětovnému rozpuštění předchozí vrstvy...
Univerzální fixativ Schmincke ve spreji 400 ml - 50401

Univerzální fixativ Schmincke ve spreji 400 ml - 50401

Výrobce: Schmincke

Dostupnost: Skladem

Cena: 512 Kč

Univerzální fixativ na alkoholové bázi, vhodný pro širokou škálu materiálů a povrchů. Je bezbarvý, nežloutnoucí a rychleschnoucí. Dává jemně lesklý nádech. Chrání proti nečistotám, slunci a dalším běžným...
Eco čistič štětců Schmincke 200ml - 50052

Eco čistič štětců Schmincke 200ml - 50052

Výrobce: Schmincke

Dostupnost: Skladem

Cena: 395 Kč

Efektivní čistící přípravek pro odstranění olejových a akrylových barev ze štětců, palety a pomůcek. Na přírodní bázi. Vyrábí značka Schmincke.   Nenalezli jste zde odpověď na to co Vás k...
Granulovací médium pro akvarel W&N 75ml

Granulovací médium pro akvarel W&N 75ml

Výrobce: Winsor & Newton

Dostupnost: Skladem

Cena: 264 Kč

Tekuté médium, které zvyšuje granulaci akvarelových barev, tedy dodává přírodní skvrnitý vzhled barvám, které obvykle vytváří čistý hladký povrch nebo zlepšuje efekt granulujících barev. Maximálního...
Iridescentní médium pro akvarel W&N 75ml

Iridescentní médium pro akvarel W&N 75ml

Výrobce: Winsor & Newton

Dostupnost: Skladem

Cena: 264 Kč

Médium přidává lesk a perleťový nádech vašim barvám. Výrazného efektu dosáhnete, pokud médium přimícháte do průhledné barvy a aplikujete na tmavé pozadí. Můžete aplikovat také na usušený podklad. Před...
Lascaux 2035 Water Resoluble Medium 250ml

Lascaux 2035 Water Resoluble Medium 250ml

Výrobce: Lascaux

Dostupnost: Skladem

Cena: 514 Kč

Bezbarvé matné pojidlo používající se pro výrobu akvarelových či kvašových barev, nebo jejich ředění. Je opětovně rozmyvatelné. Světlostálé a nestárnoucí. Vhodné také pro retuš. Nenalezli jste zde...
Maskovací kapalina Sennelier Liner 36,9ml

Maskovací kapalina Sennelier Liner 36,9ml

Výrobce: Sennelier

Dostupnost: Skladem

Cena: 245 Kč

Přípravek pro vykrývání ploch akvarelových maleb, které mají zůstat nepomalované. Velice snadno se aplikuje a rychle zasychá. Po nanesení barev lze medium lehce setřít dlaní či gumou. Netrhá ani nijak...
Maskovací liner Kreul Solo Goya 29ml

Maskovací liner Kreul Solo Goya 29ml

Výrobce: Kreul

Dostupnost: Skladem

Cena: 97 Kč

Maskovací hmota ve formě lineru slouží k uchování bílých míst na malbě akvarelovými a kvašovými barvami nebo inkousty. Nejprve naneseme na papír kreslící gumu a po jejím zaschnutí malujeme barvami. Po...
Maskovací marker Kreul Solo Goya široký

Maskovací marker Kreul Solo Goya široký

Výrobce: Kreul

Dostupnost: Skladem

Cena: 111 Kč

Maskovací hmota ve formě fixu slouží k uchování bílých míst na malbě akvarelovými a kvašovými barvami nebo inkousty. Nejprve naneseme na papír kreslící gumu a po jejím zaschnutí malujeme barvami. Po...
Maskovací marker Kreul Solo Goya tenký

Maskovací marker Kreul Solo Goya tenký

Výrobce: Kreul

Dostupnost: Skladem

Cena: 111 Kč

Maskovací hmota ve formě fixu slouží k uchování bílých míst na malbě akvarelovými a kvašovými barvami nebo inkousty. Nejprve naneseme na papír kreslící gumu a po jejím zaschnutí malujeme barvami. Po...
Maskovací médium pro akvarel Lefranc Grafigum Louvre 75ml

Maskovací médium pro akvarel Lefranc Grafigum Louvre 75ml

Výrobce: Lefranc & Bourgeois

Dostupnost: Skladem

Cena: 155 Kč

Maskovací médium slouží k zakrytí ploch na podkladu, které mají zůstat nedotčené barvou. Médium nanesete pomocí štětce, necháte zaschnout a můžete přes něj malovat akvarelem, kvašem, inkoustem nebo suchým...
Maskovací médium pro akvarel Lefranc Graphigum 75ml

Maskovací médium pro akvarel Lefranc Graphigum 75ml

Výrobce: Lefranc & Bourgeois

Dostupnost: Skladem

Cena: 148 Kč

Maskovací médium slouží k zakrytí ploch na podkladu, které mají zůstat nedotčené barvou. Médium nanesete pomocí štětce, necháte zaschnout do neprůhledné modré barvy cca 3 minuty a můžete přes něj malovat...
Maskovací médium pro akvarel permanentní W&N 75ml

Maskovací médium pro akvarel permanentní W&N 75ml

Výrobce: Winsor & Newton

Dostupnost: Skladem

Cena: 264 Kč

Maskovací tekutina je určená k zakrytí ploch papíru, které zůstanou odolné vůči vodě a barvě. Tekutina je permanentní, na papíře zůstává a nestírá se. Nenalezli jste zde odpověď na to co Vás k tomuto...
Maskovací medium Schmincke Lift-off 60ml - 50708

Maskovací medium Schmincke Lift-off 60ml - 50708

Výrobce: Schmincke

Dostupnost: Skladem

Cena: 272 Kč

Maskovací médium vhodné pro izolování částí papíru, kam se nemá dostat akvarelová barva. Nanáší se na papír pomocí štětce - místa, kde je médium nanešeno, následně nepustí akvarelovou barvu do papíru. Pro...
Podkladový základ pro akvarel Javana 50ml

Podkladový základ pro akvarel Javana 50ml

Výrobce: Kreul

Dostupnost: Skladem

Cena: 120 Kč

Podkladové médium vhodné pro malbu akvarelovými barvami na hedvábí či světlé látky z bavlny a lnu. Mírně mění tuhost a vlastnosti hedvábí / látky, s tím je potřeba před aplikací počítat. Nenalezli...
QoR Cold Pressed Ground 237ml

QoR Cold Pressed Ground 237ml

Výrobce: QoR

Dostupnost: Skladem

Cena: 419 Kč

Podkladová pasta sloužící pro vytváření povrchu před malbou akvarelovými barvami. Vytváří absorpční středně hrubou strukturu připomínající papír typu cold pressed (struktura je případně po zaschnutí možná...
QoR Lift Aid 118ml

QoR Lift Aid 118ml

Výrobce: QoR

Dostupnost: Skladem

Cena: 326 Kč

Tekuté médium pro přípravu papíru (podkladu) před aplikací akvarelové barvy. Lze jej použít místo namočení vodou při technice wet-to-wet. Nenalezli jste zde odpověď na to co Vás k tomuto produktu...
QoR Light Dimensional Ground 237ml

QoR Light Dimensional Ground 237ml

Výrobce: QoR

Dostupnost: Skladem

Cena: 399 Kč

Lehká bílá pasta vhodná pro použití buď jako podklad pro akvarelovou malbu nebo také k vytváření 3D struktur. Aplikujte na širokou škálu povrchů - papír, plátno, dřevo, desky, apod. Je vodouředitelná a...
QoR Ox Gall synthetic 59ml

QoR Ox Gall synthetic 59ml

Výrobce: QoR

Dostupnost: Skladem

Cena: 298 Kč

Ředící medium pro akvarelové barvy QoR, zvyšuje transparentnost a snižuje konzistenci barvy. I malé množství umožní lepší prolínání mezi odstíny. V kombinaci s vodou doporučujeme používat i k pro namočení...
QoR Watercolor Ground 237ml

QoR Watercolor Ground 237ml

Výrobce: QoR

Dostupnost: Skladem

Cena: 439 Kč

Podkladová pasta sloužící pro vytváření povrchu před malbou akvarelovými barvami. Vytváří absorpční jemnou strukturu trochu připomínající papír typu hot pressed (struktura je případně po zaschnutí možná...
Univerzální fixativ ve spreji Master 400ml

Univerzální fixativ ve spreji Master 400ml

Výrobce: Artikon Master

Dostupnost: Skladem

Cena od: 179 Kč

Závěrečný transparentní fixativ vhodný pro pastel, uhel, tužku, pastelky, akvarel, temperu a kvaš. Chrání proti prachu, nečistotám a dalším vnějším vlivům. Sjednocuje celkový vzhled kresby / malby a...
Báze pro výrobu akvarelových barev 200ml - 50820

Báze pro výrobu akvarelových barev 200ml - 50820

Výrobce: Schmincke

Dostupnost: Skladem

Cena: 444 Kč

Báze pro jednoduchou výrobu vlastních akvarelových barev. Je určena pro akvarelové barvy v pánvičkách i tubičkách a obsahuje již vše důležité kromě samotného pigmentu (díky tomu tedy název "ready to use")...
Arabská guma Winsor Newton 75ml

Arabská guma Winsor Newton 75ml

Výrobce: Winsor & Newton

Dostupnost: Skladem

Cena: 279 Kč

Viskózní pojidlo pro výrobu akvarelových a kvašových barev. Používá se jako malířské médium k ředění akvarelových barev během malby. Umožňuje práci technikou mokrým do mokrého. Barva lépe stéká ze...
Bezbarvá maskovací kapalina Winsor Newton 75ml

Bezbarvá maskovací kapalina Winsor Newton 75ml

Výrobce: Winsor & Newton

Dostupnost: Skladem

Cena: 279 Kč

Maskovací kapalina slouží k zakrytí ploch, nejčastěji v akvarelové malbě, které mají zůstat bílé. Používá se rovněž v akrylové malbě a v technice airbrush na podklady jako je akvarelový papír, hladký...
 

Jak malovat akvarelovými barvami

 

Pokud se vám líbí snové rozpité akvarelové obrazy a rádi byste si tuto techniku vyzkoušeli, zapomeňte rovnou na klasické vodovky a pořiďte si raději umělecké akvarelové barvy. Barvy vám budou na papíře doslova sami čarovat. Akvarel je technika, která vyžaduje čas a trénink před tím, než se vám budou díla dařit a vy nad ní získáte určitou kontrolu. V nabídce najdete akvarelové barvy od více výrobců v různých cenových kategoriích a stupních kvality. V článku níže se dozvíte, jaké vybrat do začátku a které se vyplatí, když už se posunete na profi úroveň. Nedílnou součástí práce s akvarelem je kvalitní štětec a vhodný papír. I tady vám poradíme s výběrem. 

Co je to akvarelová barva

Akvarel se  skládá z rozemletých pevných pigmentů, vody, pojidel a konzervačních látek. Pigmenty jsou pojené vodou, glycerinem, volskou žlučí, arabskou gumou, medem a konzervační přísadou, která zabraňuje bakteriálnímu napadení směsi. Základní vlastností akvarelových barev je, že jsou ředitelné vodouAkvarelové barvy se mezi sebou snadno míchají a dobře se rozpouštějí. Pokud je potřeba zvýšit jejich přilnavost k papíru anebo zamezit, aby se rozpíjely, přidává se do nich volská žluč. Akvarel schne o něco déle než akryl, pokud pracujeme s větším množstvím vody a v chladnějších podmínkách. 

Kvalitní umělecké akvarelové barvy vydrží i několik desítek let a stejně tak i vaše malba. Tu lze navíc ochránit finálním lakem nebo fixativem nebo vložit pod muzeální sklo, které má v sobě UV ochranu a brání vyblednutí barev. S tím vám rádi poradíme na jakékoli z našich kamenných prodejen.

Základní vlastnosti barev

Akvarelové barvy jsou málo krycí a více transparentní než barvy akrylové nebo kvašové. Pokud chceme docílit vyšší kryvosti, přidáme do barev bělobu (může být použitý i bílý kvaš), to už se ale dostáváme do trochu jiné techniky malby. Další důležitou vlastností je zrnitost barev, která je odvyslá od velikosti částice pigmentu. Pokud použijeme hrubší papír a zrnitější pigment, těžší částice pigmentu ulpí v prohlubních papíru a vzniká tzv. granulovací efekt. Efektu granulace můžeme také docílit přidáním granulovacího média přímo do barvy. 

Varianty akvarelových barev

Jednotlivé umělecké akvarelové barvy mohou mít podobu pevné kostky uložené v hranatém plastovém kalíšku (tzv. pánvičkách) nebo mohou být tekuté, prodávané v tubách nebo v lahvičkách. Přestože je jejich konzistence rozdílná, složení je stejné, liší se pouze poměrem. Pevnou formu barev si můžete sami připravit, pokud si vymačkáte barvy z tuby do pánvičky a necháte zashnout. Barva je poté rozmývatelná vodou. Pánvičky lze zakoupit jednotlivě nebo vložené do dřevěné, plastové či kovové kazety. Kovové kazety můžete zakoupit i prázdné a poskládat si do nich vlastní paletu barev, nabídku kazet najdete zde.

V dnešní době je akvarel velmi oblíbenou technikou a nabídka barev je velmi široká. Pokud jste v akvarelu začátečníci, bude pro vás dostatečně uspokojující řada barev od výrobce Renesans, ať už jejich pánvičky nebo tekuté akvarelky Intense, které obsahují med, případně barvy v pánvičkách od výrobce Umton. Dobrý poměr cena/kvalita zaručují barvy ukrajinského výrobce Rosa - jejich umělecká řada Gallery. Pro náročnější umělce jsou tu barvy té nejvyšší kvality od německého výrobce Schmincke - Horadam a amerického výrobce Daniel Smith - Extra Fine, které mají v nabídce i speciální odstíny vyráběné z přírodních minerálů těžených po celém světě - označené jako Primatek. Velmi tekuté, už naředěné barvy, najdete např. pod názvem Liquarel nebo Aqua drop. Hodí se pro ilustrace a kolorované kresby. Barvy od různých výrobců lze mezi sebou míchat, můžete si tak poskládat vlastní paletku barev z oblíbených odstínů.

Kromě klasických barev existují na trhu také akvarelové pastelky, které vypadají jako pastelky klasické, ale lze je rozmývat vodou. V naší nabídce najdete pastelky od výrobců Koh-i-noor, Faber-Castell a Renesans.

Kompletní nabídku akvarelových barev najdete zde

Mohu si vyrobit vlastní akvarelovou barvu?

Při zakoupení připravené akvarelové barvy je skupina složek a jejich poměr přesně daný výrobcem. Celý proces výroby je rozdělený do několika fází a často trvá i několik měsíců. Při domácí výrobě se poměry jednotlivých složek nastavují tak, aby vyhovovaly výtvarníkovi a samozřejmě je to cesta spíše pokusů a omylů, které vedou k nejistému výsledku.

V dnešní době však máme i ideální kompromis mezi oběma variantami, tedy pořízení zvoleného sypkého pigmentu a emulze pro výrobu akvarelových barev. Emulze je výrobcem namíchaná směs všech pojivových a konzervačních látek ve správném poměru, na výtvarníkovi je spojit zvolené namíchané pigmenty s emulzí. Pigmenty i emulzi najdete v naší nabídce. Pro výrobu metalických odstínů můžete vyzkoušet jemný zlatící prášek Aqua Bronze od firmy Schmincke, který stačí smíchat se správným poměrem vody.

Techniky malby 

Práce s akvarelem je opravdu pestrá a nabízí mnoho technik. Jednou z nich je technika mokré do mokrého (wet to wet), kdy nanášíme pigment s vodou na mokrý papír. Barvy se rozpíjejí do sebe a míchají přímo na papíře a vznikají typické snové efekty. Technikou mokré do suchého získáme jasné ohraničení linie, barva se nerozpíjí a zůstane taková, jakou jsme si ji namíchali na paletce. Po zaschnutí můžeme přidat další vrstvu. 

Lazurování neboli nanášení velmi naředěné barvy, používáme pro vytvoření podtónu celého obrazu nebo k nanášení více vrstev. Pro vytvoření jemnějšího a světlejšího tónu na už ztmavené ploše můžeme využít techniky vymývání, a to buď štětcem, houbičkou, ubrouskem nebo hadříkem. Je třeba vědět, že některé papíry neumožňují už zpětně barvu vymývat a stejně tak je dobré sledovat označení vymývatelnosti na jednotlivých barvách ("Non-staining/Staining").

Další zajímavou technikou je negativní malba, kdy malujeme plochu okolo předmětu, který zůstane světlý. Ve fázi finálních úprav můžeme použít techniku vyškrabávání za pomoci špachtle, nehtu nebo smirkového papíru a docílit nových světelných efektů. Škrábáním narušujeme vrchní vrstvu papíru (a klihu), pokud škrábeme do nezaschnuté barvy, vznikne mírně střapatý efekt. Pokud se rozhodneme seškrábané místo znovu akvarelem zabarvit, narušený papír nasaje větší množství pigmentu do obnažených vláken papíru a tak nám naopak vzniknou tmavší místa než v předešlé barevné ploše. 

Postup při malbě, papíry, štětce, houby

Akvarel si nejvíce rozumí s papírem, a proto si popíšeme postup malby na akvarelový papír. Papír je vhodné lehce navlhčit houbičkou a napnout pomocí lepenky na pracovní desku (nejlépe nesavou). Tak předejdeme zvlnění papíru při uschnutí. Po zaschnutí papíru si předkreslíme námět, obyčejnou tužkou nebo versatilkou nebo akvarelovými pastelkami. 

Pro míchání barev použijeme keramickou nebo plastovou paletku a barvy nanášíme už namíchané na papír nebo mícháme přímo na papíře. Používáme techniky popsané výše. Postupujeme od nesvětlejšího po nejtmavší. Celý obraz si můžeme lehce natónovat nebo ponechat některá místa úplně bílá. Přitom si můžeme pomoci maskovací kapalinou, které přikryje papír a zabrání barvě, aby se k němu dostala. Maskovací kapalinu jde jednoduše sloupnout. Stínujeme nanášením dalších vrstev akvarelu a nakonec zvýrazníme nejtmavší části suchým štětcem s pigmentem. Je třeba mít na paměti, že akvarelové barvy po zaschnutí zesvětlají, proto nešetříme s pigmentem. 

Nepovedený tah akvarelovými barvami je možné napravit – houbičkou nebo štětcem namočeným ve vodě jej smyjeme. Na čistý bílý povrch papíru už se ale nikdy vymýváním nedostaneme, proto je třeba od začátku myslet na místa, která chceme ponechat nejsvětlejší.

Co je u akvarelu velmi podstatné, je volba kvalitního akvarelového papíru. Zatímco na barvách se v začátcích šetřit může, u papíru se to zdaleka nevyplatí. Papír je tvořený směsí celulózy a bavlny, přičemž čím větší % bavlny, tím je papír kvalitnější a lépe se vám s ním bude pracovat. Začátečníkům také odpustí více chyb. Samozřejmě je důležitá i gramáž papíru, která předurčuje schopnost papíru pojmout dostatečné množství vody. Čím větší gramáž, tím více vody papír zvládne. Umělci pracují zpravidla s gramáží 300 a více. Dále se papíry rozlišují na hladké (tzv. hot pressed - lisované za tepla), s hrubší strukturou (cold pressed - lisované za studena) a nejhrubší (rough). Nejvíce používané jsou ty středně hrubé, tedy cold pressed papíry. Papíry označené ACID free neobsahují chlor a kyseliny, které časem při kontaktu se vzduchem, světlem a vlhkostí degradují povrch papíru a jsou tedy mimo jiné i barevně stálé. U papíru je třeba dbát i na to, zda mají klížený povrch. Znamená to, že absorbují barvu přímo a zaručí krásnou sytost, neumožňují ale vymývání a tedy žádnou chybu. Zakoupit můžete samostatné archy nebo lepené v bloku. Většinou bývají celolepené po všech stranách, a tak na ně lze malovat přímo a blok vám poslouží jako pevná podložka. Bloky s pevnou vazbou jsou vhodné na cestování a do plenéru. Nabídku akvarelových papírů a bloků najdete zde.

Akvarelem lze malovat i na jiné povrchy (dřevo, plátno, zeď, aj.), pokud je ošetříme podkladovým šepsem. Akvarel je velmi oblíbená technika pro malování venku, tzv. v plenéru. Pro tyto účely budete potřebovat plenérový stojan

Poslední nedílnou součástí akvarelu je výběr kvalitního štětce. Správný akvarelový štětec by měl udržet velké množství vody a mít jemnější vlas. Dříve se používaly hlavně ty s přírodním vlasem, jako je veverka, lasička, mangusta, poník, sobol a koza. Dnes už existují na trhu syntetické štětce, které jim mohou směle konkurovat. Speciálně novým typem štětců jsou italské štětce Unico Infinito od výrobce Borciani&Bonnazi, které mají vlas ze směsi syntetiky a bavlny. Velkou výhodou syntetických štětců je jejich nižší cena. Klasickým tvarem akvarelového štětce je kulatý do špičky, pokud je kvalitní a dobře drží tvar, můžete i poměrně velkým štětcem malovat malé detaily. Používají se ale i ploché a široké štětce (3-10cm) a to nejen na podmalbu, ale i detaily. Kompletní nabídku štětců najdete zde.

A jako malý tip vám doporučujeme pro práci s akvarelem používat savé houby, abyste mohli snadněji kontrolovat množství vody ve vašem štětci. Z naší nabídky vybírejte např. odsávací houbu od Borciani&Bonnazi.

Média pro akvarelové barvy

Až vás omrzí samotná práce akvarelu s vodou, můžete sáhnout po doplňujících médiích pro akvarel, s pomocí kterých vykouzlíte nové efekty. Je to už zmíněné granulovací médium pro použití na prázdný papír nebo přímo do barev a maskovací medium, které dobře poslouží pro vynechání nejsvětlejších míst v obraze. Může mít tekutovu podobu v lahvičce - nanášíme štětcem (před namočením do mask. kapaliny doporučujeme nanést do vláken trochu jaru - maskovací kapalina zůstane na povrchu vlasu a půjde dobře umýt), v podobě fixu pro tenké linky a v prášku pro náhodně rozseté plochy. Maskovací kapalinu necháme zaschnout, poté přes ni můžeme malovat barvami. Nakonec ji sundáme jemným tahem prstů nebo vygumujeme (kromě permanentní kapaliny). 

Médium na bázi medu zabraňuje popraskání při vyschání jednotlivých nátěrů. Třpytkové médium vytvoří třpytivý efekt. Akvarelové šepsy slouží jako podklad pod akvarel a lze je aplikovat na jakýkoli povrch. Volská žluč zvyšuje přilnavost pigmentu ke struktuře papíru a zabraňuje promíchávání barev. Arabská guma zvyšuje průhlednost jednotlivých vrstev.

Věříme, že jsme vám v tomto článku poskytli potřebné informace pro vaši práci a brzy se do této krásné techniky pustíte. Přejeme vám hodně štěstí při tvorbě a příjemně strávený čas s akvarelem.

Artikon 1996-2024 Cookies | Sunlight systems - tvorba e-shopů

Tato webová stránka používá cookies

Na těchto stránkách fungují cookies, které naše společnosti využívají. Jednotlivé typy cookies a jejich dobu zpracování naleznete popsané níže v tabulce. Zvolte prosím Vámi preferovanou variantu. Pokud byste nás potřebovali ohledně výkonu vašich práv v souvislosti se zpracováním cookies kontaktovat, obraťte se prosím na společnost, jejíž stránky procházíte, nebo na našeho Pověřence pro ochranu osobních údajů. Pokud si myslíte, že s osobními údaji nenakládáme, jak bychom měli, máte možnost podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů. Budeme však rádi, pokud se nejdříve obrátíte přímo na nás a budeme tak moct Váš požadavek obratem vyřešit.